Mașinile electrice nu sunt foarte populare în Rusia, vehiculele pe baterii reprezentând mai puțin de 0,2% din vehiculele de pasageri înmatriculate în această țară. Cu toate acestea, partea de est a țării este lider în ceea ce privește electrificarea. Din ce în ce mai mulți oameni cumpără vehicule electrice second hand care au fost importate din Japonia.
Aproximativ 20% din vehiculele electrice importate în Rusia între ianuarie și mai 2021 au fost vândute în regiunea de est, unde trăiești doar 4% din populația țării. În schimb, Moscova, care are mai mult decât dublul populației în comparație cu estul, reprezintă doar 14% din vânzările de vehicule electrice din Rusia, scrie Carsoops.com.
Acest fenomen se întâmplă din două motive, costuri mici pentru import și energie electrică mai ieftină, ambele valabile pentru estul Rusiei.
Datorită poziției zonei în apropierea Japoniei, importul vehiculelor electrice uzate este mai ușor și mai ieftin decât în altă parte. De exemplu, prețurile pentru un Nissan Leaf (2011) la mâna a doua este de 4.700 de dolari. Este mai ieftin decât un Lada Granta nouă care se vinde cu aproximativ 5.400 de dolari.
Dacă este să vorbim despre costurile de conducere ale unui Nissan Leaf uzat în estul Rusiei aceasta ar însemna economii anuale de aproximativ 600 de dolari, comparativ cu ale modelului Lada menționat anterior.
La începutul lunii august, guvernul din Rusia a anunțat că intenționează să subvenționeze achiziționarea de automobile electrice produse local, în ideea de a stimula cererea și producția de vehicule electrice.
Utilizarea automobilelor electrice în Rusia, un important producător mondial de petrol și gaze naturale, este cu mult în urma Europei și în prezent niciun automobil electric nu este produs în Rusia.
Cu toate acestea, guvernul de la Moscova are planuri ambițioase cu privire la producția de vehicule electrice și are în vedere acordarea de stimulente financiare pentru a impulsiona acest sector.